Zmiana zawodowa wywołuje w wielu z nas stres i niepokój.
Większość z nas decyzję o zmianie pracy podejmuje powoli i ostrożnie. Nie spieszy się, żeby nie powiedzieć, że czeka z nią do ostatniej możliwej chwili. Dlaczego? Bo po prostu obawiamy się tego co się zmieni… kiedy zmienimy pracę.
W nowej firmie czeka nas:
Co ciekawe nie dotyczy to pracowników młodych, rozpoczynających swoją karierę zawodową, ale również osoby, które mają za sobą 10, 15 lat doświadczenia zawodowego. Martwią się i stresują osoby w różnym wieku, kobiety i mężczyźni, bez wyjątku.
W dodatku im dłużej podejmujesz decyzję, czyli im dłużej rozważasz wszystkie za i przeciw, wysłuchujesz rad i opinii Najbliższych czy współpracowników i bijesz się z własnymi myślami (bo serce – jedno, rozum – drugie), tym gorzej.
Zrobić to czy nie?! Sama, sam już nie wiesz i ostatecznie… zamiast podjąć decyzję dobrą dla Ciebie, odpuszczasz, godząc się na to co jest, żeby tylko uniknąć… odpowiedzialności za skutki decyzji, która może okazać się błędna.
Gonitwa myśli, o której wspominam wyżej i analizowanie wszystkiego często dotyczy obszarów związanych z procesem poszukiwania pracy.
Szukasz odpowiedzi na pytania:
Jaki jest tego skutek? Czujesz presję czasu. Zaczynasz wyszukiwać informacje na tematy związane z szybkim i bezstresowym poszukiwaniem pracy. Oczywiście możesz pójść tą ścieżką, jednak ja proponuję inną drogę.
Zmiany rozpoczynamy zawsze od siebie, więc zmianę pracy także rekomenduję zacząć od siebie.
Kiedy masz podjąć decyzję o tym jak ma wyglądać dalsza kariera warto zastanowić się nad tym, czego od nowej pracy oczekujesz, co chcesz, żeby Ci dawała.
Tu kłania się wiedza o samym sobie, jakie wyznajemy wartości, jakie mamy przekonania czy talenty.
W tym miejscu warto przeanalizować swój stan zdrowia, sytuację rodzinną czy mobilność.
Moim zdaniem to czynniki, o których się zapomina, bo „kasa najważniejsza”.
Możesz mieć lepiej płatną pracę i szybko ją znaleźć… ale jeśli nowa firma będzie 30 km od Twojego miejsca zamieszkania, a Ty nie masz samochodu, a w dodatku masz małe dziecko, które potrzebujesz odbierać codziennie o 16.15 z przedszkola to… sama, sam sobie odpowiedz.
Jednak konsultacja kariery jest narzędziem, które może wspomóc Twoje poszukiwanie pracy. Dać Ci pewność, zwiększyć poczucie sprawczości i podnieść na duchu.
Może Ci pomóc podjąć najlepszą dla Ciebie decyzję.
Podczas konsultacji kariery masz możliwość dowiedzieć się jakie są zawody przyszłości czy umiejętności jutra, które będą cenione na rynku pracy za jakiś czas.
Masz szansę dowiedzieć się co wpisujemy w CV, a czego lepiej tam nie umieszczać.
Uzyskasz wsparcie doświadczonego specjalisty a nie radę od osoby, która dwa razy w życiu wzięła udział w procesie rekrutacyjnym i nie jest zadowolona ze swojej kariery.
Widzisz różnicę?
Masz okazję dowiedzieć się…
Możesz pobrać bezpłatnego E-booka „10 wskazówek co przemyśleć zanim zmienisz pracę?” i zapisać się do newslettera, w którym raz w miesiącu dostaniesz ciekawe wskazówki, tipy i porady jak odnaleźć się na rynku pracy.